Monday, May 4, 2009

terima kasih...

Bismillahirrahmaanirrahim....

Berat menaip patah2 bicara dalam kesibukan mencengkam. Sekilas menoleh sisi, lebih baik kiranya bermesra bersama BO dan buku-buku peneman sejati. Entah atas alasan apa, hati tergerak jua mencari terapi lelah, maka di sini segalanya diluah...

Terima kasih...

Hanya kerana ini saya menulis untuk kali ini...

Terima kasih kepada mama yang selalu menyayangi... Terima kasih atas dugaan melahirkan dan membesarkan diri yang selalu dicalit khilaf... Terima kasih... 20 tahun sudah tanganmu melakar warna2 indah...

Terima kasih atas ucapan Hari Lahir pertama dari seseorang yang amat saya sayangi... Saya tahu kamu selalu menziarah, saya tahu kamu selalu dilukai saya, saya tahu kamu menunggu khabar dari saya, hanya saya yang penuh dosa ini malu bertemu kamu memula bicara. Minta maaf sahabat, kamu selalu ada dalam doa. Minta maaf... Terima kasih atas ingatan, saya tidak pernah menjauh, kalau masih ada ruang, izinkan jalinan terlakar kembali...

Terima kasih kepada makcik KMB yang menceriakan malam Hari Lahir yang duka. Terima kasih atas lawak2 gila kamu, Chulalongkorn diharamkan ke atas si comel ini!!! Kamu faham! Terima kasih sudi mendengar azam 20 tahun saya. Haha.. Kita tunggu apa hasilnya. Terima kasih, kamu sangat dihargai...

Terima kasih atas panggilan2, sms2 dan email2 Hari Lahir dari sahabat2 yang sudi mengingati. Terima kasih kepada kak Srisufi, aizat dan asya razak (inilah makcik KMB) yang sudi menulis post hari lahir saya di blog kamu... Syahdu sungguh!

Terima kasih buat sahabat2 di Manipal yang mengejut di malam hari bersama kek Hari Lahir di depan pintu. Ayam BBQ sedap!! Kalian memang sangat disayangi...

Saat bual2 panjang bersama Asya, saya disuruh mengaku khilaf kepada insan2 yang saya hargai. Maka dengan ini, sila terima pengakuan berani... hehe...

Saya bukanlah manusia yang selalu sensitif kepada persekitaran. Saya sangat kuat pelupa, anda boleh tanya mak dan kawan baik saya, asya. Maka disebabkan ketidaksensitifan dan sifat pelupa saya, saya susah mengingat nama orang, susah mengingat tarikh lahir, susah mengingat tarikh2 penting, susah reply email dan msg, dan susah segalanya. Bukan kerana tidak peduli. TIDAK2!!! Tapi ini memang sifat buruk yang selalu sukar dikikis. Saya cuba. Saya cuba... Kerana itu, ramai terasa hati bila email mahupun sms anda tidak dijawab, ramai... Ramai... Saya minta maaf, sahabat baik saya pun selalu terasa hati. Minta maaf... Apabila keadaan jadi semakin tegang, saya juga bukan manusia yang bijak mencari ruang memohon maaf, terlalu panjang berfikir apakah yang perlu dikatakan, rupanya keadaan makin tenat... Minta maaf...

Saya punya tahap spontan yag tinggi. Selalu dimarah bertindak luar kawalan. Minta maaf kepada yang khuatir, setakat ini saya masih selamat dan bernyawa. Bukankah Allah sebaik2 pelindung? Sila jangan risau terlalu.

Menjadi diri lebih baik bukan? Tapi diri yang penuh khilaf ini akan digilap, sila bantu dan doakan...

Harus fitrah sendiri difahami atau bagaimana sebenarnya? Ada jawapan?

Paling utama...

Syukur padaMu ya Allah... Tuhan yang sentiasa memberi kurnia, walau sedikit sekali aku jadi hamba yang sedar diri. Syukur atas segalanya... Tiada kata bisa menggambarkan nikmatMu...

p/s: Benar2 mahu ke sana!!! Semoga dipermudah. Kak Sri kamu faham kan?

6 comments:

lithium72 said...

salam,

benarkah ara seorang yg pelupa,ana tak percaya sama sekali, apa yang ana tahu sedikit sebanyak tentangmu dan saudara-saudara mu, hanya dua orang sahaja yang cerdas akalnya,termasuk dirimu (tentulah ara tahu siapa lg yg cerdas akal dalam saudara sebapa dgn ara).(ana sendiri telah diberitahu mengenai hal itu sejak ara masih kecil)

sebenarnya ara bukan pelupa tapi sibuk dgn hal hal yang kami tahu ada keperluan yang lebih penting..

ini bukan pendapat atau pandangan ana, tapi sebetul-betulnya yakin bukan pelupa tapi sibuk.

semoga sentiasa berjaya...

Pulasari said...

salam

humm dah ucap dalam shoutbox...tapi takut tak perasan pula doktor.

oh ya, selamat hari jadi yang ke 20, nampanya dah hilang angkat belas.

Bonne anniversaire, travaille bien, err sois aussi une bien musulmane. InsyaAllah tout ya bien, et tu sera reussir. Pries-tu moi d'accord. "Viva l'Euro 09!" (ni moto aku dengan aisyah)

Bonjour et bonne sante.
Wassalam

LOO (o_o) said...

assalamualaikum ara..huu
sorry,baru nak ucap.selamat ulangtahun ke 20.nampknya miss india ni lg tua dr kite.hee..
Moga baik2 dan dberkati selalu.
salam ingtan dari kami,sahabt APIS.

Ikhwan Zhaki said...

Salaam 'Alaik Nuhara,

Selamat Ulang Tahun Kelahiran ke-20. moga diperkasa keimanan, ketaqwaan, ilmu, kefahaman, amalan dan penghambaan diri kepada ALLAH. Kautlah sebanyak mana manfaat yang ada di bumi India, kelak tidak lama lagi Nuhara akan kembali ke Malaysia sebagai seorang muslim profesional, doktor perubatan Islam yang akan terus kental menegakkan syari'at Islam. Besar harapan ummah tergalas pada bahu Nuhara.

Ya ALLAH, permudahkanlah segala gerak penghambaan kami.


Ikhwan Zhaki

.:muj@ahidah Solehah:. said...

salam~..wah2..betul2..kita kene slalu jd insan bersyukur..ramai yg syg ara..:)..gmbira btul bce entry ni..btw, sanah helwa ya sadiqati jamilah..maaf jika terlewat...krn ku yakin..ana serupa dgn ara..bab2 lupa n tidak sensitif itu..huhu...ana jg sdg cbe mncari jln utk mmbuang sikap kurang elok itu..kene jd lbeh sensible..haha..okeh2...moga Allah jg kamu...bwh redha dan cerahan kasih syg Nya yang xpernah secuit pun malap...salam mujahadah..salam syg..

srikandimadinah said...

Terkadang bibir silap menutur bicara,
Mata terlepas pandang,
Hati mudah terluka,
Namun selalu,
Insan belajar dari sejarah silam…

SELAMAT HARI LAHIR

Doaku, hidupmu penuh barakah…
Kerana sahabat itu bahagia dalam kebahagiaan sahabatnya…

Janjilah, sentiasa jadi muslimah sejati, sabar dan tahu menjaga maruah…
Semoga saya boleh menumpang pahalanya.

Begitu kasih jika kau tahu…

msih ingat bait2 ini?
nukilanmu dalam hadiah hari lahir saya tahun lalu. arif suruh saya baca sendiri dalam blog kamu, dia kata ada kata2 utk saya. benarkah? saya tak mahu perasan sendiri. dirimu terlalu sukar untuk diduga. saya tak tahu kamu pernah ziarah saya ataupun tidak. kalau ada masa ziarahlah blog saya, ada utusan khas buat kamu di sana.